Úsek má dĺžku 12,225 km. Súčasťou úseku je aj hĺbený tunel Lučivná s dĺžkou 250 m. Výstavba začala v auguste 1998. Uvedenie do prevádzky v polovičnom profile bolo plánované na september 2001 a v plnom profile na september 2002. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby. Súčasťou stavby je 23 mostov. Na trase diaľnice je 10 mostov s celkovou dĺžkou 1980 metrov. Dĺžka najdlhšieho mosta je 638 metrov. Súčasťou je aj výstavba preložky cesty I/18 s dĺžkou 2,7 km pri Mengusovciach s mimoúrovňovým napojením na diaľnicu. Túto preložku uviedli do prevádzky 28. augusta 2003. Ročná priemerná denná intenzita na ceste I/18 medzi Važcom a Mengusovcami dosahovala 12010 vozidiel za 24 hodín v roku 2005 (8327 v./24h. v roku 2000). Diaľničný úsek D1 Važec - Mengusovce skráti trasu medzi Žilinou a Prešovom oproti existujúcej ceste I/18 o 0,3 km. Podľa Nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest z 21.2.2001 mal byť úsek spojazdnený v plnom profile v roku 2005. Úsek uviedli do prevádzky 11.decembra 2007, pritom časť v dĺžke 4 km v plnom profile a zvyšok v polovičnom profile. V plnom profile uviedli úsek do prevádzky 14.septembra 2008.
Posledná úprava: 12.október 2008