Na poľskej strane nadväzuje na diaľnicu D3 rýchlostná komunikácia S69 (pôvodne označená S94) Bielsko-Biala - Żywiec - Zwardoń s dĺžkou 47,55 km.
Bielsko-Biala - Żywiec bude vybudovaný v plnom profile, druhá časť Żywiec - Zwardoń (29,05km) sa v prvej etape bude budovať v polovičnom profile.
V rokoch 1998 až 2000 sa uskutočnila rekonštrukcia cesty I/69 Szare - Laliki v dĺžke 3,1 km.
V roku 1999 začala výstavba úseku S69 Laliky II s dĺžkou 1,26 km.
Súčasťou stavby bola aj mimoúrovňová križovatka Laliki.
V roku 2000 bola uvedná do prevádzky časť úseku v dĺžke 1,1 km v polovičnom profile vrátane mimoúrovňovej križovatky.
Úsek S69 Zwardoń - Myto dĺžky 1,35 km v blízkosti štátnej hranice kompletne vyasfaltovali v roku 2004.
Na jar 2005 dokončili terénne úpravy v okolí rýchlostnej cesty.
V dĺžke 1,2 km je S69 vybudovaná v plnom profile.
Úsek nahradil pôvodnú cestu číslo 69 v dĺžke 1,7 km.
Nový hraničný priechod sa nachádza 0,9 km od štátnej hranice.
"Malá" colnica sa nachádza na trase S69, "veľká" colnica sa nachádza južne od S69.
V dôsledku vstupu Slovenska a Poľska do Európskej únie nebola realizovaná druhá "veľká" colnica, plánovaná severne od S69.
Dodatočne boli preto pri colnici vybudované dve úrovňové križovatky, ktoré budú využívané v prípade prejazdu cez jedinú "veľkú" colnicu.
Pre nákladné vozidlá od 3,5 t do 7,5 tony je vyhradená "veľká" colnica.
Celý úsek je osvetlený.
Súčasťou stavby je 6 mostov (z toho 2 ponad S69) a 1 lávka pre peších.
Most ponad S69 pri štátnej hranici má voľnú (prejazdnú) šírku 3,8 m.
Druhý most ponad S69 ma šírku medzi obrubníkmi 5,5 m a chodník so šírkou 1,5 m.
Lávka pre peších má voľnú šírku 1,9 m.
Tento úsek uviedli do prevádzky 16.januára 2006, teda s ročným oneskorením, až keď slovenská strana pripravila prihraničný úsek diaľnice D3 v dĺžke 150 metrov a napojenie na cestu I/12 v dĺžke 80 metrov na spojazdnenie.
Nová cesta s dĺžkou 1,6 km nahradila cestu I/12 a cestu I/69 v celkovej dĺžke takmer 2 km.
Úsek S69 Milówka - Szare má dĺžku 2,305 km.
Avšak výstavba S69 bola realizovaná v dĺžke 2,83 km z dôvodov napojenia na cestu I/69 a na privádzač Milówka.
Výstavba sa začala v auguste 2004 s plánovanou dĺžkou výstavby 28 mesiacov.
Na tomto úseku je most (estakáda) s dĺžkou 662 m nad riekou Kameszniczankou.
Druhý most na trase rýchlostnej cesty má dĺžku 260 metrov.
Súčasťou stavby bola aj preložka paralelnej cesty I/69 v dĺžke 0,9 km a privádzač Milówka s dĺžkou 0,7 km.
Zároveň počas roka 2006 prebehla rekonštrukcia úseku cesty I/69 v Milówke v dĺžke 1,8 km, ktorý nadväzuje na privádzač Milówka.
Úsek uviedli do prevádzky 8.januára 2007.
Úsek S69 Żywiec - Browar má dĺžku 4,645 km a úsek S69 Browar - Przybedza má dĺžku 4,865 km.
Tieto úseky na seba nadväzujú a sú vybudované v polovičnom profile.
Na tejto časti S69 sú vybudované dve mimoúrovňové križovatky s privádzačmi, 12 mostov na trase S69 a krátky hĺbený tunel s dĺžkou 40 m.
Z úseku S69 Żywiec - Browar je vybudovaná časť v trase S69 v dĺžke 2,8 km a
nadväzujúci privádzač Żywiec s dĺžkou 1,46 km.
Výstavba S69 Żywiec - Browar sa začala v júli 2005.
Výstavba S69 Browar - Przybedza sa začala v auguste 2005 s plánovanou dĺžkou výstavby 16 mesiacov.
Oba úseky spolu s privádzačmi uviedli do prevádzky 8.januára 2007.
Z pôvodne dvoch úsekov s dĺžkami 2,68 km a 1,996 vznikol jeden súvislý úsek S69 Laliky - Szare s dĺžkou 4,676 km.
Výstavba sa začala v novembri 2007 s plánovanou dĺžkou výstavby 24 mesiacov.
Úsek je postavený v polovičnom profile.
Na tomto úseku je vybudovaný tunel Laliki s dĺžkou 678 metrov.
Šírka medzi obrubníkmi je 8,4 m a chodníky po oboch stranách majú šírku 1,7 m.
Vybudovaná je aj paralelná úniková štôlňa, ktorá je spojená s hlavným tunelom na 4 miestach.
Prvú časť úseku s dĺžkou približne 2 km uviedli do prevádzky 5.decembra 2008.
Zvyšok úseku spolu s tunelom Laliky uviedli do prevádzky 5. marca 2010.
Úsek S69 Zwardoń - Laliki II má dĺžku 1,79 km.
Výstavba úseku sa začala v júli 2007 s plánovanou dĺžkou výstavby 18 mesiacov.
Úsek uviedli do prevádzky v polovičnom profile 10. decembra 2008.
Technicky najnáročnejším úsekom bude S69 Przybedza - Milówka s dvomi tunelmi (930 m a 1000 m).
Paralelná cesta I/69 na úseku Przybedza - Milówka bola zrekonštruovaná v dĺžke 8,5 km.
Doprava do vybudovania tohto úseku bude vedená po privádzačoch a rekonštruovanej ceste I/69 v dĺžke 11,5 km.
Výstavba obchvatu mesta Bielsko-Biala v plnom profile sa začala v novembri 2008.
Ide o tri úseky.
Prvý úsek S69 Żywiecka/Bystrzańska(Mikuszowice) - Krakowska má dĺžku 5,25 km.
Druhý úsek S69 Krakowska - Rosta s dĺžkou 3,85 km slúži na prepojenie rýchlostných ciest S69 a S1.
Časť tohoto úseku patrí k S1 a časť k S69.
Tretí úsek v trase S1 Rosta - Komorowice má dĺžku 2,85 km.
Úsek Komorovice - Rosta uviedli do prevádzky 19.augusta 2011.
Zvyšné dva úseky uviedli do prevádzky 28. októbra 2011.
Úsek Żywiec - Mikuszowice má dĺžku 15,56 km.
Výstavba sa začala v auguste 2010.
Stavia sa v plnom profile.
Súčasťou stavby su 4 mimoúrovňové križovatky (Wilkowice, Buczkowice, Łodygowice, Żywiec).
Časť Mikuszowice - Buczkowice uvedú do prevádzky koncom roku 2012.
Zvyšok úseku bude uvedený do prevádzky v polovici roku 2013.
V súčasnoti je prepojenie Bielsko-Biala - Katowice riešené štvorpruhovou cestou DK1.
V budúcnosti sa ráta s výstavbou rýchlostnej cesty S1 aj na úseku Bielsko-Biala - Katowice.
Severovýchodne od Bielsko-Biala bude vybudovana križovatka S1 s S69 (smer Zwardon) a S52 (smer Krakow).
Úsek S69 | Dĺžka km |
Poznámka |
(D2) Myto - Zwardoń | 1,35 | plný profil 1,2 km, v prevádzke od 16.1.2006 |
(D1) Zwardoń - Laliki II | 1,794 | 1/2 profil, v prevádzke od 10.12.2008 |
(C3) Laliki II | 1,257 | 1/2 profil, v prevádzke 1,1 km od r.2000 |
(C2) Laliky - Szare | 4,676 | 1/2 profil, v prevádzke od 5.3.2010 |
(C1) Szare - Milówka | 2,305 | 1/2 profil v prevádzke od 8.1.2007 |
(B) Milówka - Przybedza | 8,164 | 1/2 profil, výstavba 2015-2018 |
(A2) Przybedza - Browar | 4,865 | 1/2 profil v prevádzke od 8.1.2007 |
(A1) Browar - Żywiec | 4,645 | 1/2 profil, v prevádzke S69 2,8 km + privádzač Żywiec od 8.1.2007 |
Żywiec - Żywiecka/Bystrzańska(Mikuszowice) | 15,56 | plný profil, výstavba 8/2010 - 2013 |
Żywiecka/Bystrzańska(Mikuszowice) - Krakowska | 5,25 | plný profil, v prevádzke od 28.10.2011 |
S1 a S69 Krakowska - Rosta | 3,85 | plný profil, v prevádzke od 28.10.2011, úsek RC S1 aj S69 |
S1 Rosta - Komorowice | 2,85 | plný profil, v prevádzke od 19.8.2011, úsek RC S1 |
Posledná úprava: 23.marec 2013