Diaľničný úsek D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie má dĺžku 12,904 km. Z pôvodnej dĺžky 13,457 km, bol skrátený tak, aby končil na začiatku vetiev diaľnice D3. Nahradí preťažené cesty I/61 v úseku Vrtižer - Bytča a I/18 v úseku Bytča - Hričovské Podhradie. Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2005 až 22461 vozidiel za 24 hodín (v roku 2000 dosahovala 14367 v./24h.). Výstavba sa začala v októbri 1998. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby do obdobia po roku 2002. Výstavbu obnovili v júli 2004. Celková dĺžka 11 mostov na trase diaľnice pre jeden dvojpruh dosahuje 2,5 km. Súčasťou stavby sú mimoúrovňové križovatky Vrtižer a Bytča. Pri Predmieri bolo plánované obojstranné odpočívadlo. Na mieste pravostranného odpočívadla bolo vybudované Stredisko údržby diaľnic. Preložku cesty II/507 v dĺžke 1,3 km pri Mikšovej, uviedli do prevádzky v auguste 2005. Súčasťou stavby je aj diaľničný privádzač a obchvat Bytče a preložka železničnej trate v dĺžke 1,85 km pri Kotešovej. Obchvat Bytče v dĺžke 1,6 km uviedli do prevádzky 9.decembra 2005. Úsek uviedli 12. januára 2007 do prevádzky v plnom profile v dĺžke 2,5 km a v polovičnom profile v dĺžke 10 km. Trasa v smere na Žilinu vedie od cesty I/18 v dĺžke 0,7 km po privádzači Vrtižer a 12,5 km po diaľnici D1. Časť úseku D1 v dĺžke približne 0,4 km bude uvedená do prevádzky až po spojazdnení úseku Považská Bystrica - Vrtižer. Úsek uviedli do prevádzky v plnom profile 29.júna 2007. Cesty I/61 a I/18 od Ladiec po Žilinu,Strážov v dĺžke 42,2 km nahradí diaľničný úsek s dĺžkou 40,8 km.
Posledná úprava: 31.júl 2007