Diažnica je navrhnutá v diažničnom írkovom usporiadaní D 24,5/80.
Celková dĺka úseku je 12,282 km.
Úsek je postavený prevane v polovičnom profile.
V plnom profile je realizovaná diaľnica v mieste mimoúrovňovej kriovatky Svrčinovec v dĺke 0,8 km, vrátane mosta (na žavej polovici diažnice) dĺky 368 m.
Odstránenie krovín, drevín a odlesnenie bolo realizované na plny profil spolu s hrubou upravou terenu a oplotením.
Pri zárubnom múre 281-43 v dĺke 430 m, pri portaloch tunelov a pri 4 odlučovačoch ropných látok je vybudované teleso diažnice po úroveň vozovky žavého pásu (príprava na plný profil).
Na trase diaľnice je 13 mostov s celkovou dĺkou 4,04 km pre jeden dvojpruh a dva tunely (Svrčinovec a Poľana).
Dĺka najdlhieho mosta Čadečka je 690 metrov.
Most 244-00 Valy má dĺku 593 m a most 248-00 Rieka 502 m.
Najvyí pilier mosta Valy dosahuje 77 metrov, výka mosta dosahuje 84 metrov, v prípade mosta Rieka je najvyí pilier vysoký 57 metrov.
Maximálny pozdĺny sklon dosahuje 4,5% v stúpaní na vrch Valy v smere od tátnej hranice v dĺke 1,4 km, pruh pre pomalé vozidlá nebol vybudovaný.
Diažničný úsek začína v nadmorskej výke 474 m.n.m. a končí v nadmorskej výke 614 m.n.m.
Na vetvách kriovatky Svrčinovec (prepojenie s cestou I/11) je vybudovaných 5 mostov (vrátane vetiev mostov) s celkovou dĺkou 921 metrov.
Vybudovaný je 1 most ponad diažnicu s dĺkou 55 metrov.
Pri obci Čierne bolo vybudované na diažnici malé pravostranné odpočívadlo.
Ďalích 7 mostov je vybudovaných na prístupových komunikáciach.
Súčasťou stavby je preloka cesty I/11 v dĺke 863 m.
Celkovo sú mimo diažnice upravené, preloené alebo novo vybudované komunikácie v celkovej dĺke 14 km.
Diažnica nahradí smerovo a írkovo nevyhovujúcu cestu I/12, na ktorej ročná priemerná denná intenzita dosahovala v roku 2010 v Čiernom 3536 vozidiel za 24 hodín.
Podža Nového projektu výstavby diažnic a rýchlostných ciest z 21.2.2001 mal by úsek spojazdnený v roku 2005.
Výstavba sa začala 25.októbra 2013.
Poklepanie základného kameňa sa uskutočnilo 30.októbra 2013.
Doba výstavby podža zmluvy bola stanovená na 1095 dní (3 roky).
Diažnica D3 pretína cestu I/11 v km 2,0 od tátnej hranice s Českou republikou.
Vetvy smerom na ČR na diažničnej kriovatke Svrčinovec sa napájajú na cestu I/11 v km 1,5 a km 1,8 od tátnej hranice.
Na kriovatke Svrčinovec bude začínať rýchlostná cesta R5 vedúca k hraniciam s Českou republikou, kde sa postupne realizuje výstavba obchvatov.
Tieto obchvaty by mali v budúcnosti vytvoriť súvislú preloku cesty I/11 tátna hranica - Mosty u Jablunkova - Jablunkov - Bystřice - Oldřichovice - Nebory - Třanovice, ktorá sa bude napájať na rýchlostnú cestu R48. Celková dĺka uvedeného úseku preloky bude 33 km.
Jednotlivé úseky budú neskôr dostavané na tvorpruhovú delenú komunikáciu v kategórií S24,5/100.
Od tátnej hranice a po začiatok obchvatu Mostov u Jablunkova je vybudovaná delená 4 pruhová cesta.
Obchvat Mostov u Jablunkova (fotky z výstavby 1, 2, 3) s dĺkou 7,35 km odovzdali do uívania v polovičnom profile 29.11.2001.
Obchvat končí 7,8 km od tatnej hranice napojením na pôvodnú cestu I/11.
Výstavba obchvatu Jablunkova s dĺkou 5,17 km v kategórii S 11,5/100 sa formálne začala 1.februára 2006,
poklepanie základného kameňa sa uskutočnilo 10.apríla 2006
(fotky z výstavby 4, 5, 6
7, 8, 9).
Obchvat Jablunkova uviedli do prevádzky 26.novembera 2008.
Dĺka úseku Hrádek prieťah je 3,3 km. Výstavba sa začala 4.júla 2008. Postavený je v kategórii S 11,5/80.
Úsek uviedli do prevádzky 16.mája 2011.
Dĺka nadväzujúceho úseku Oldřichovice - Bystřice je 6,24 km, postavený je v plnom profile S24,5/100.
Stavba bola zahájena 5.augusta 2014 spolu so stavbou Nebory - Oldřichovice.
Dĺka úseku Nebory - Oldřichovice je 4,86 km, postavený je v plnom profile S24,5/100.
Úseky Nebory - Oldřichovice a Oldřichovice - Bystřice uviedli do prevádzky 17.októbra 2017.
Dĺka posledného chýbajúceho úseku Třanovice - Nebory bude 5,4 km. Stava sa bude v kategórií S24,5/100.
Plánovaný začiatok stavby je v rok 2018 a ukončenie stavby je plánované na rok 2022.
Úsek cesty od konca diaľnice D3 pri Čadci, Bukove po tátnu hranicu s dĺkou 20,6 km vedie po privádzači Čadca, ceste I/11 a ceste I/12 (pôvodne II/487) k tátnej hranici s Poľskou republikou. Táto cesta vedie cez Čadcu a obce Svrčinovec, Čierne a Skalité celkovo v dĺke 17,1 km. Navrhnutá chýbajúca časť diaľnice D3 na tomto úseku bude mať dĺku 20,8 km.
Úsek D3 Svrčinovec - Skalité spolu s úsekom D3 Skalité - tátna hranica SR/PR (vrátane úseku pri tátnej hranici uvedeného do prevádzky 16. januára 2006) v celkovej dĺke 15,25 km uviedli do prevádzky 10.júna 2017.
Zvyná čas úseku bude uvedená do prevádzky v plnom profile spolu s úsekom D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec.
Posledná úprava: 10.jún 2018