D1 Ladce - Sverepec

Ladce-Sverepec - mapka D1 Sverepec - Vrtižer D1 Sverepec - Vrtižer D1 Nemšová - Ladce 138.privádzač Púchov 7.8.2003 139.privádzač Púchov 7.8.2002 140.privádzač Púchov 7.8.2002 141.privádzač Púchov 7.8.2003 149.Ladce-Sverepec 9.11.2003 154.privádzač Púchov 9.11.2003 155.privádzač Púchov 9.11.2003 156.privádzač Púchov 9.11.2003 157.privádzač Púchov 9.11.2003 178.privádzač Púchov 31.7.2004 213.Ladce-Sverepec 15.4.2005 214.Ladce-Sverepec 15.4.2005 215.Ladce-Sverepec 15.4.2005 216.Ladce-Sverepec 15.4.2005 218.privádzač Púchov 15.4.2005 247.Ladce-Sverepec 3.9.2005 253.Ladce-Sverepec 3.9.2005 265.mimoúrovňová križovatka Beluša, júl 2006 257.Ladce-Sverepec, júl 2006 258.Ladce-Sverepec, júl 2006 259.Ladce-Sverepec, júl 2006 260.Ladce-Sverepec, júl 2006 261.Ladce-Sverepec, júl 2006 262.Ladce-Sverepec, júl 2006 263.Ladce-Sverepec, júl 2006 264.Ladce-Sverepec, júl 2006 265.Ladce-Sverepec, júl 2006 266.Ladce-Sverepec, júl 2006 267.Ladce-Sverepec, júl 2006 268.Ladce-Sverepec, júl 2006 269.Ladce-Sverepec, júl 2006 270.Ladce-Sverepec, júl 2006 271.Ladce-Sverepec, júl 2006

Diaľničný úsek D1 Ladce - Sverepec má dĺžku 9,94 km. Na tomto stavebne náročnom úseku sa nachádza 40 mostov, z toho 27 na diaľnici a 6 na vetvách mimoúrovňovej križovatky Beluša. Nahradí preťaženú cestu I/61 cez obce Visolaje a Sverepec. Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2005 až 18756 vozidiel za 24 hodín (v roku 2000 dosahovala 13947 v./24h.). Výstavba sa začala v decembri 1997. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby do obdobia po roku 2002.
Najdlhší most (Pružinka) má dĺžku 902 metrov. Most v blízkosti motokrosového areálu má dĺžku 480 metrov (pravý most 443m) so stupaním smerom na severovýchod 3,2%. Tretí najdlhší most na trase diaľnice je pri Sverepci s dĺžkou 315 metrov (ľavý most 310m) a výškou až 32 metrov nad údolím. Na ľavom dvojpruhu je 14 mostov s celkovou dĺžkou takmer 2,8 km, na pravom dvojpruhu (smer Žilina) je 13 mostov s celkovou dĺžkou vyše 2,5 km. Pri areáli motokrosu je vybudované odpočívadlo s prístupom z pravého dvojpruhu diaľnice. Pri Sverepci je maximálna povolená rýchlosť obmedzená na 100 km/h z dôvodu smerového vedenia diaľnice. V stúpaní pri areáli motokrosu je pruh pre pomalé vozidlá.
Prvú časť úseku od Ladiec po začiatok križovatky Beluša s dĺžkou 1,9 km uviedli do prevádzky v polovičnom profile 24.júla 2004 a v plnom profile 26.augusta 2004. V roku 2004 uviedli do prevádzky celkovo 12 mostov. Zvyšok úseku uviedli do prevádzky 9.12.2005 spolu s časťou úseku Sverepec - Považská Bystrica, západ.

Úseku Ladce - Sverepec sa dotýka diaľničný privádzač Púchov. Vybudovaný je v polovičnom profile. Prvú časť tvorí úsek od diaľnice D1 po križovatku privádzača s cestou I/61. Táto časť je súčasťou úseku diaľnice D1 Ladce - Sverepec. Ide o mimoúrovňovú križovatku Beluša s diaľnicou a cestou I/61 so šiestimi mostami s celkovou dĺžkou mostov 1,2 km. Od 24. júla 2004 je v prevádzke obojsmerná vetva križovatky Beluša s dĺžkou 1,5 km. Druhú časť predstavuje úsek od cesty I/61 po závod Matador s dĺžkou 4 km. Túto časť uviedli do prevádzky 15. novembra 2002. Tretiu časť predstavuje úsek od závodu Matador po križovatku s cestou II/507 s dĺžkou 2,5 km. Sučasťou tohto úseku je aj most cez Váh s dĺžkou 367 metrov. Túto časť uviedli do prevádzky 18. novembra 2003. Časť privádzača Púchov bude využitá ako prepojenie dialnice D1 s Českou republikou, naša rýchlostná cesta R6, na ktorú bude na moravskej strane nadväzovať rýchlostná cesta R49 (1, 2, 3).

Ladce-Sverepec, júl 2006

privádzač Púchov 31.7.2004

privádzač Púchov 9.11.2003

Most pri Sverepci v rokoch 2002-2004 (622 kB)

Letecký záber za stránkach Dopravoprojektu

Posledná úprava: 17.júl 2006