Diaľničný úsek D1 Ladce - Sverepec má dĺžku 9,94 km.
Na tomto stavebne náročnom úseku sa nachádza 40 mostov,
z toho 27 na diaľnici a 6 na vetvách mimoúrovňovej križovatky Beluša.
Nahradí preťaženú cestu I/61 cez obce Visolaje a Sverepec.
Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2005 až 18756 vozidiel za 24 hodín (v roku 2000 dosahovala 13947 v./24h.).
Výstavba sa začala v decembri 1997.
V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby do obdobia po roku 2002.
Najdlhší most (Pružinka) má dĺžku 902 metrov.
Most v blízkosti motokrosového areálu má dĺžku 480 metrov (pravý most 443m) so stupaním smerom na severovýchod 3,2%.
Tretí najdlhší most na trase diaľnice je pri Sverepci s dĺžkou 315 metrov (ľavý most 310m) a výškou až 32 metrov nad údolím.
Na ľavom dvojpruhu je 14 mostov s celkovou dĺžkou takmer 2,8 km, na pravom dvojpruhu (smer Žilina) je 13 mostov s celkovou dĺžkou vyše 2,5 km.
Pri areáli motokrosu je vybudované odpočívadlo s prístupom z pravého dvojpruhu diaľnice.
Pri Sverepci je maximálna povolená rýchlosť obmedzená na 100 km/h z dôvodu smerového vedenia diaľnice.
V stúpaní pri areáli motokrosu je pruh pre pomalé vozidlá.
Prvú časť úseku od Ladiec po začiatok križovatky Beluša s dĺžkou 1,9 km uviedli do prevádzky v polovičnom profile 24.júla 2004 a v plnom profile 26.augusta 2004.
V roku 2004 uviedli do prevádzky celkovo 12 mostov.
Zvyšok úseku uviedli do prevádzky 9.12.2005 spolu s časťou úseku Sverepec - Považská Bystrica, západ.
Úseku Ladce - Sverepec sa dotýka diaľničný privádzač Púchov. Vybudovaný je v polovičnom profile. Prvú časť tvorí úsek od diaľnice D1 po križovatku privádzača s cestou I/61. Táto časť je súčasťou úseku diaľnice D1 Ladce - Sverepec. Ide o mimoúrovňovú križovatku Beluša s diaľnicou a cestou I/61 so šiestimi mostami s celkovou dĺžkou mostov 1,2 km. Od 24. júla 2004 je v prevádzke obojsmerná vetva križovatky Beluša s dĺžkou 1,5 km. Druhú časť predstavuje úsek od cesty I/61 po závod Matador s dĺžkou 4 km. Túto časť uviedli do prevádzky 15. novembra 2002. Tretiu časť predstavuje úsek od závodu Matador po križovatku s cestou II/507 s dĺžkou 2,5 km. Sučasťou tohto úseku je aj most cez Váh s dĺžkou 367 metrov. Túto časť uviedli do prevádzky 18. novembra 2003. Časť privádzača Púchov bude využitá ako prepojenie dialnice D1 s Českou republikou, naša rýchlostná cesta R6, na ktorú bude na moravskej strane nadväzovať rýchlostná cesta R49 (1, 2, 3).
Most pri Sverepci v rokoch 2002-2004 (622 kB)
Letecký záber za stránkach Dopravoprojektu
Posledná úprava: 17.júl 2006